Головне управління ДПС у Волинській області нагадує, що відповідно до пункту 100.2 статті 100 Податкового кодексу України (далі – ПК України) платник податків має право звернутися до контролюючого органу із заявою про розстрочення грошових зобов’язань або податкового боргу.
У формі розстрочки здійснюється зміна строку сплати податку та збору, що відбувається шляхом перенесення встановленого податковим законодавством строку сплати податку та збору або його частини на більш пізній строк. При цьому, така зміна строку сплати податку не скасовує діючого і не створює нового податкового обов`язку (стаття 32 ПК України).
Згідно з пунктом 3.1 Порядку розстрочення (відстрочення) грошових зобов’язань (податкового боргу) платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 10.10.2013 № 574 (далі – Порядок № 574) письмова заява, за формою, що міститься в додатку 1 до такого порядку, подається до контролюючого органу за місцем обліку платника або за місцем обліку грошового зобов’язання (податкового боргу). До неї додається економічне обґрунтування, яке складається з переліку обставин, що свідчать про загрозу виникнення або накопичення податкового боргу, докази їх існування, аналіз фінансового стану платника, графік погашення розстрочених сум та розрахунків прогнозних доходів платника, що гарантують виконання графіка погашення.
Розстрочення грошових зобов’язань (податкового боргу) може надаватись Головними управліннями ДПС в областях, місті Києві, міжрегіональними управліннями ДПС по роботі з великими платниками податків на суму до 3 млн гривень або ДПС України – без обмежень суми боргу (пункт 2.1 Порядку № 574).
Якщо сума грошового зобов’язання чи податкового боргу, заявлена до розстрочення, становить 1 млн грн і більше, розстрочення надається лише за умови передачі в податкову заставу майна платника податків, балансова вартість якого дорівнює або перевищує таку суму (п. 100.11. статті 100 ПК України).
Відповідно до пункту 100.6 статті 100 ПК України, пункту 1.6 Порядку № 574 розстрочені суми погашаються рівними частками починаючи з місяця, що настає за тим місяцем, у якому прийнято рішення про надання такого розстрочення. Водночас, на суму розстроченого грошового зобов’язання (податкового боргу) нараховуються проценти за кожний календарний день користування платником розстроченням грошових зобов’язань (податкового боргу).
Управління по роботі з податковим боргом ГУ ДПС у Волинській області