Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Інформація у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зберігається протягом усього життя платника податків

опубліковано 17 листопада 2021 о 08:31

При зміні контролюючим органом реєстраційного номера облікової картки платника податків інформація в Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків зберігається протягом усього життя фізичної особи – платника податків.

Відповідно до абзацу першого п. 11 розд. VII Положення про реєстрацію фізичних осіб у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства доходів і зборів України від 29.09.2017 № 822 (далі – Положення № 822), у разі виявлення помилок, порушень чи неточностей щодо внесення прізвища, імені, по батькові, дати чи місця народження, місця проживання тощо, допущених при реєстрації фізичної особи у Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків (далі – Державний реєстр), виправлення даних здійснюється шляхом внесення змін до Державного реєстру на підставі Заяви про внесення змін. Після виправлення помилок реєстраційний номер облікової картки платника податків не змінюється.

Контролюючий орган може змінити реєстраційний номер облікової картки платника податків, якщо порушення чи неточності не можна усунути шляхом внесення змін відповідно до абзацу першого п. 11 розд. VII Положення № 822. Така зміна проводиться після перевірки чи з’ясування обставин допущення помилки, виявленої контролюючим органом самостійно чи за результатами розгляду звернення фізичної особи – платника податків. Про виявлення такого факту або про результати розгляду звернення контролюючий орган інформує фізичну особу – платника податків (абзац другий п. 11 розд. VII Положення № 822).

Документ, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі (картка платника податків), надається протягом трьох робочих днів з дня звернення фізичної особи, її представника до контролюючого органу за місцем проживання фізичної особи.

Громадяни України, які не мають постійного місця проживання в Україні або тимчасово перебувають за межами населеного пункту проживання, можуть звернутися за отриманням документа, що засвідчує реєстрацію у Державному реєстрі, до будь-якого контролюючого органу. У такому разі строк видачі документа може бути продовжено до п’яти робочих днів (п. 8 розд. VII Положення № 822).

За зверненням (у довільній формі) фізичної особи – платника податків контролюючий орган протягом п’яти робочих днів з дня отримання звернення видає фізичній особі довідку про зміну реєстраційного номера облікової картки платника податків за формою, наведеною в додатку 5 до Положення № 822 (абзац третій п. 11 розд. VII Положення № 822).

Згідно з п. 8 розд. І Порядку обробки персональних даних у базі персональних даних – Державному реєстрі фізичних осіб – платників податків, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.02.2015 № 210 (далі – Порядок № 210), під обробкою персональних даних фізичної особи – платника податків розуміється будь-яка дія або сукупність дій, здійснюваних в інформаційно-телекомунікаційній системі «Державний реєстр фізичних осіб – платників податків», які пов’язані із збиранням, реєстрацією, накопиченням, зберіганням, адаптуванням, зміною, відновленням, використанням та поширенням, знеособленням, знищенням відомостей про фізичну особу.

Відповідно до п. 3 розд. VI Порядку № 210 персональні дані в Державному реєстрі зберігаються протягом усього життя фізичної особи – платника податків та 75 років з дати внесення запису про її смерть. Зберігання персональних даних передбачає дії із забезпечення їх цілісності та відповідного режиму доступу до них.

Довідково: Загальнодоступний інформаційно-довідковий ресурс (категорія 116.09).

Спілкуйся з Податковою службою дистанційно за допомогою сервісу «InfoTAX»

 Сектор інформаційної взаємодії ГУ ДПС у Волинській області