Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Богдан Шинкарчук: «Наше завдання – побудувати партнерські та прозорі стосунки з платниками податків»

опубліковано 26 червня 2023 о 10:41

Інтерв’ю газеті «Слово правди» начальника Володимир-Волинської ДПІ Богдана Шинкарчука

Це можливо лише за максимальної цифровізації процесів податкового адміністрування. Прозорість, зрозумілість і доступність сервісів для платників податків – про ці пріоритети діяльності Державної податкової служби України незадовгоо до професійного свята, яке податківці відзначають на початку липня, розповів начальник Володимир-Волинської ДПІ Богдан Шинкарчук.

– Богдане Миколайовичу, час цифрових технологій змушує вдосконалювати та перебудовувати свою роботу навіть контролюючі органи. Чи пропонує сучасні рішення тим, хто наповнює бюджет, податкова служба?

– Безумовно, щонайменше останнє десятиріччя та найбільш активно останні роки податкова служба системно працює над тим, щоб платники податків могли отримати послуги не лише безпосередньо в центрі обслуговування платників, а й дистанційно. Як результат, без візиту до податкового інспектора нині кожен може дізнатися про нараховані і сплачені податки, замовити послугу чи надіслати лист через клектронний кабінет. Звісно ж, всі, хто звертаються за консультаційною допомогою до державних податкових інспекцій особисто, її отримує від наших спеціалістів.

– За якими послугами до Володимир-Волинської ДПІ звертаються найчастіше?

– Наша податкова інспекція – структурний підрозділ Головного управління Державної податкової служби у Волинській області. В оновленому центрі обслуговування платників податків створено комфортні умови для щоденної співпраці з бізнесом. Перевагою є компактність та зручність отримання послуг за мінімально короткий термін.

До нас звертаються за адмінпослугами, які надає ГУ ДПС в області. Отримання реєстраційної картки платника податків, або, як часто кажуть наші відвідувачі, ідентифікаційного коду – найбільш відома та популярна послуга серед громадян. Не менш численна група наших клієнтів – підприємці-фізичні особи, які потребують уваги та практичної допомоги при здійсненні підприємницької діяльності. Довідки про доходи, реєстрація РРО, підтвердження статусу податкового резидента, формування витягів – це неповний перелік послуг, запити про отримання яких приймають та опрацьовують наші фахівці.

Зверну увагу, що документи для отримання більшості послуг можна подати дистанційно.

– Чи існує універсальний електронний сервіс від податкової, який варто порадити всім?

– Якщо ви хочете мати точну та перевірену інформацію щодо власних податкових зобов’язань і бути в курсі іншої важливої податкової інформації, варто стати користувачем електронного кабінету. Функціональні можливості цього сервісу постійно вдосконалюються відповідно до потреб і побажань платників податків. Оскільки більшість громадян нині користується різними електронними сервісами банків, постачальних компаній, інтернет-магазинів, інших комерційних структур, електронний формат взаємодії з податковою службою не становить жодних труднощів.

– Як часто платники податків Володимира користуються електронним кабінетом?

– За останніми даними понад 98 відсотків звітів підприємці-фізичні особи і майже стільки ж декларацій наші підприємства, фірм та організації подають через електронний кабінет. Звичайно ж, що такі показники – наш спільний із платниками податків результат. Ми пропонуємо бізнесу електронну взаємодію, надаємо практичну допомогу і переконуємо, що саме такий варіант сучасніший і зручніший. Листування через електронний кабінет, зокрема обмін документами, в інтересах платника, оскільки економить час та ресурси.

– До речі, саме великі часові витрати на формування звітів, перевірку інформації та спілкування з податковою називають найбільшими проблемами. Електрона комунікація розвантажує тих, хто сплачує податки?

– Звичайно. Робота із паперовими документами більш витратна – матеріально, фізично і морально. Інноваційні зміни в нашій службі спрямовані на те, щоб платник якомога менше часу витрачав на виконання податкових зобов’язань та більше на бізнес. Електронна взаємодія спрощує всі процеси під час виконання податкових зобов’язань і нівелює корупційну складову.

– Звичайний громадянин, наприклад власник земельної ділянки чи нерухомості, що підлягає оподаткуванню може отримати інформацію про нараховані податки через електронний кабінет?

– Не лише отримати інформацію, а сплатити податок на нерухоме майно чи земельний податок можна через електронний кабінет. Не треба чекати поштове відправлення з податкової з повідомленням про нараховані податки. Отримайте електронний цифровий підпис, зареєструйтесь на вебпорталі Державної податкової служби і в будь-який зручний час переглядайте інформацію щодо нарахованих сум податкових зобов’язань і сплачуйте податки онлайн.

Зверну увагу, що громадяни мають право самостійно звернутися до державної податкової інспекції за місцем реєстрації для отримання податкового повідомлення-рішення про нараховану суму земельного та податку на нерухоме майно. Провести звірку та отримати ППР можна у кожній державній пдатковій інспекції у робочі дні.

– Тобто, податкова пропонує будь-який прийнятний для платника варіант, щоб не виникало проблем зі сплатою податків?

– Так. І щоб бюджети були з коштами. Від сумління та відповідальності кожного платника та якості нашого податкового супроводу залежить, чи буде можливість фінансувати армію та соціальні видатки. Сплачуючи податки, ми інвестуємо у нашу перемогу.