Вебпортал працює в тестовому режимі. Зауваження та пропозиції надсилайте на web_admin@tax.gov.ua
diya Єдиний державний
вебпортал електронних послуг
Ключові слова

Відповідальний бізнес завжди може розраховувати на консультаційну допомогу та якісний податковий супровід

опубліковано 31 жовтня 2024 о 08:11

Інтерв'ю в.о. начальника Головного управління ДПС у Волинській області Сергія Лисеюка сайту новин Волині "Конкурент"

Кожен бізнесмен повинен прагнути мати персонального комплаєнс-менеджера у податковій. Що для цього потрібно?

Зразкова податкова дисципліна, відповідають у податковій службі та запевняють, що з нового фінансового року сумлінний бізнес із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства матиме персонального податкового консультанта – комплаєнс-менеджера.

Наразі податкова обіцяє особливо комфортний сервіс тим платникам, які відповідатимуть визначеним критеріям.

Про те, які послуги надаватимуть комплаєнс-менеджери, журналісти сайту новин Волині «Конкурент» дізнавалися у розмові з в.о. начальника Головного управління ДПС у Волинській області Сергієм Лисеюком.

  - Отже, Сергію Миколайовичу, хто може очікувати, що потрапить  до переліку таких привілейованих платників податків?

- Передусім наголошу: відповідальний бізнес завжди може розраховувати на консультаційну допомогу та якісний податковий супровід. Саме тому в рамках експериментального проекту у Державній податковій службі з’являться комплаєнс-менеджери, які працюватимуть винятково з платниками податків, діяльність яких відбувається прозоро, з дотриманням усіх вимог закону та відповідає критеріям платника податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства. Зрозуміло, що такий платник не  повинен мати великих податкових боргів, гідно оплачувати працю найманих осіб, повною мірою сплачувати податки та одночасно відповідати низці інших  вимог, які передбачає Закон 3813-ІХ, - розповідає Сергій Лисеюк.

- Чи буде об’єктивним та неупередженим  відбір таких платників? 

Порядок формування та оприлюднення Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства визначає наказ Міністерства фінансів України від 07.10.2024 № 495. Сам  відбір  відбуватиметься автоматично, на підставі наявних у базах даних про виконання податкових зобов’язань. Тобто, якщо платник маніпулював з показниками податкової звітності, щоб приховати реальні доходи, несвоєчасно виконував зобов’язання чи створював ризики для наповнення бюджету, передусім це стосується платників ПДВ, про участь в експериментальному проєкті комплаєнс-підтримки не йдеться.

- Які переваги такої комплаєнс-підтримки?

- Насамперед, оперативність і надійність в отриманні інформації. Кожен платник податків, який потрапить до Переліку платників податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства  матиме персонального комплаєнс -менеджера. 

Упродовж робочого дня у режимі відеозв’язку такий платник зможе спілкуватися із закріпленим за ним посадовцем ДПС в області з податкових питань, які виникають під час провадження господарської діяльності. Фахівець податкової служби матиме необхідні технічні можливості для надання інформації платнику податків за першою вимогою та у максимально стислі терміни.

- Тобто, йдеться про індивідуальний супровід і консультування з боку податкової, без очікування на прийом у посадовця?

- Так. Від моменту отримання листа з проханням про отримання інформації, послуги до надання усних консультацій платник податків із високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства може розраховувати на особливу увагу та індивідуальний підхід.

- Така увага до певного кола платників, на Вашу думку, спонукатиме бізнес краще сплачувати податки?

- Безумовно. А податківців це спонукатиме надавати максимум корисної інформації, оскільки основним критерієм оцінки ефективності роботи комплаєнс-менеджера буде, зокрема, включення платника до Переліку  платників  податків з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства  за підсумками кожного звітного кварталу.

- Тобто, щокварталу податкова оприлюднюватиме оновлений перелік платників з високим рівнем добровільного дотримання податкового законодавства?    

- Лише за згодою платника. Це принциповий момент.  ДПС оприлюднюватиме таку інформацію на вебпорталі. Водночас через електронний кабінет  надсилатиметься повідомлення як про відповідність, так і невідповідність критеріям. Тобто, конфіденційно всі платники податків отримають інформацію щодо своєї участі в експериментальному проєкті та в подальшому  у визначені строки отримуватимуть інформацію щодо включення чи виключення з переліку. 

- Коли побачимо перший перелік таких зразкових платників податків?

- До завершення фінансового року. З дня  затвердження такого переліку ДПС зобов'язана оприлюднити інформацію впродовж 15 днів.  

- Скільки комплаєнс-менеджерів буде працювати з волинськими платниками податків?

- За попередніми розрахунками до двадцяти фахівців Головного управління ДПС в області. З жовтня ці податкові інспектори проходять відповідні навчання.  

-  Сподіваєтеся, що комплаєнс - підтримка допоможе збільшити податкові надходження?

- Передусім, комплаєнс-підтримка дозволить забезпечити  максимально якісний сервіс для сумлінного бізнесу, відповідно покращить ситуацію зі сплатою податків, надходження до бюджету очікувано зростатимуть. 

Особлива увага та турбота про тих платників, які створюють умови для фінансової безпеки держави – важливий елемент справедливої податкової політики.  Зверну вашу увагу, що створення прозорої та ефективної системи податкового адміністрування та покращення взаємодії між бізнесом і державою – складові Національної стратегії доходів до 2030 року. У рамках цієї стратегії ДПС зобов’язалася виконувати низку заходів. Ці заходи дозволять зробити податкову систему передбачуваною, справедливою та ефективною, що сприятиме довірі платників податків.