Усі платники податків мають право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом.
Для здійснення листування з контролюючим органом в електронному форматі необхідно подати Заяву про бажання отримувати документ через Електронний кабінет (форма F/J 1391602), форма якої затверджена наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 року № 637 (зі змінами).
Листування контролюючих органів з платниками податків, які подали заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв’язку в електронній формі з дотриманням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» та «Про електронні довірчі послуги» шляхом надсилання документа в Електронний кабінет. На електронну адресу платника податків надходить повідомлення про вид документа, дату та час його надсилання в Електронний кабінет.
Одночасно просимо врахувати, що адреса електронної пошти, на яку надходитиме сповіщення має відповідати тій, яка була зазначена при реєстрації платника податків.
Станом на сьогодні, до Головного управління ДПС у Волинській області таку Заяву подано 5559 суб’єктами господарювання (з инх 3504 – фізичні особи та 2055 - юридичні особи), з них 1660 платники ПДВ (279 – фізичні особи , 1381 - юридичні особи). Тільки за 2025 рік таку заяву подано 3355 суб’єктами господарювання, з них 1138 платників ПДВ.
Автор документа створює електронні документи у строки та відповідно до порядку, що визначені законодавством для відповідних документів в електронному та паперовому вигляді, із зазначенням всіх обов’язкових реквізитів та з використанням засобу кваліфікованого електронного підпису чи печатки, керуючись Порядком обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 06.06.2017 № 557.
З запропонованих режимів необхідно обрати режим «Введення звітності» та на панелі інструментів натиснути «Створити».
Обрати період, за який подається Заява та заповнити форму документа (вказати електронну адресу), натиснути «Перевірити» та «Зберегти». Підписати документ за допомогою кваліфікованого електронного підпису та відправити до контролюючого органу.
Через певний час користувач отримує Квитанцію № 1, яка засвідчує факт і час отримання електронного документа та Квитанцію № 2, яка засвідчує факт і час приймання Заяви.
Спілкування з контролюючим органом в електронній формі дозволить скоротити час, витрачений на листування і заощадити кошти на відправку поштової кореспонденції.
Управління податкових сервісів ГУ ДПС у Волинській області